Älä johdata asiakastasi harhaan.. missään!

posted in: myynti | 0

Tämän sain itse omakohtaisesti kokea asiakkaan näkökulmasta.
Minulle tarjottiin operaattorilta x mobiililiittymää jonka hinta oli varsin edullinen. Kuuntelin tarjouksen loppuun ja se kuulosti vallan hienolta kokeilulta johon suostuin kun kuuntelin myyntipuhetta lisää.
Kotiin ja koneelle päästyäni näin sähköpostissa tilausvahvistuksen jonka läpi lukeminen osoitti ettei tarjous ollutkaan sitä mitä minulle aikaisemmin oltiin kerrottu. Tuli tunne, että minua on petetty!! Luottamus yritystä kohtaan karisi kyllä nopeasti. Miten näin voidaan hoitaa myyntityötä ?
Mietin että kuinka paljon ylimääristä työtä teettää se, että joudun nyt perumaan koko tilauksen koska se ei vastannut puhelimessa kerrottua. Ärsytti aivan suunnattomasti. Siinä saman tien otin selvää minne pitää tehdä reklamaatiot ja miten asian suhteen edetään. Ihminen joka käsitteli näitä reklamaatioita oli hyvin asiallinen ja ymmärtäväinen, juuri sellainen kuin pitääkin olla. Siltikään se ei enää saanut minua vakuutettua yrityksen luotettavuudesta. Se mitä tapahtui oli tapahtunut jo, eikä sitä saanut muutettua.
Näitä vastaavia tapauksia tulee esille aina silloin tällöin. Varsinkin myyntityössä jos mennään raha edellä, huijatuksi tulemisen mahdollisuus on suuri. Mistä sitten tunnistaa harhaanjohtavan markkinoinnin? Ainakin siitä, ettei hyvää saa halvalla vaan siinä on aina jokin juju takana. Kunnolla tehty työ maksaa, eikä siitä saisi tinkiä.
Mikäli haluaa tehdä kestävää myyntityötä on panostettava juuri luotettavuuteen ja rehellisyyteen. Ne ominaisuudet ovat ponnahduslautoja joiden avulla saavutetaan kestäviä asiakassuhteita.  Jokainen yrittäjä voi miettiä itsekseen haluaako asiakkaita jotka palaavat takaisin vai asiakkaita jotka vaihtuvat koko ajan. Kumpaankin on nimittäin syynsä.

 

 

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *